Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Hallo,
ik ben een meid van 18 jaar. Ik ben nooit dik geweest.. ik woog altijd 50 tot 55 kilo. Toen ik op de middelbare school zat fietste ik elke dag 3kwartier, 3kwartier heen en 3kwartier terug. Ik deed toen aan volleybal. Ik heb nooit echt absurd ongezond gegeten. Nu heb ik dus mijn diploma en zit al een jaar op een HBO opleiding, ik fiets dus niet meer. Wel doe ik aan volley een keer in de week, ik fitness een keer in de week én ik doe aan zumba. Ik heb ook de pil, nu weeg ik 61 kilo. Ikzelf vind dit te zwaar voor me, ik ben niet dik. Maar heb een buikje, die wil ik er graag van af hebben en het liefst weer naar me streefgewicht 50-55. Ik heb het er ook met mijn moeder overgehad en ze zegt dat ik het moet accepteren, ik krijg steeds meer vrouwelijkere vormen zoals vet op de heupen enzovoort.
Ik hoop dat iemand wat tips heeft.
Natuurlijk is accepteren één van de mogelijkheden. Sommige dikke mensen zijn gelukkiger met hun lichaam dan magere mensen. Dus acceptatie is wel heel belangrijk.
Aan de andere kant is het nooit verkeerd om te proberen een bepaalde situatie te veranderen. Als de mensen tenslotte altijd maar geacccepteerd hadden dat 100 kilometer ver lopen is, dan had de auto nooit uitgevonden geweest :-)
Ze te lezen sport je al behoorlijk wat. (ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je áls je sport ook écht intensief sport. Met fitness is natuurlijk een vrije sport en je kan zomaar een gewichtje 10 keer omhoog gooien, maar je kan ook proberen telkens je grens te verleggen, waardoor het echt intensief is).
Je zou kunnen proberen dagelijks 5 - 10 minuten buikspieren te doen. Ik zelf doe het 's ochtends na het ontwaken. Er is nog steeds een discussie gaande of je nu wel of niet plaatselijk vet kunt verbranden (dus of je met buikspieren ook 'buikvet' verbrand), maar zie het maar zo:
- het kost weinig tijd
- het maakt je buikspieren sterker en
- je zal altijd iets meer verbranden dan wanneer je het niet doet.
Ik vind een ander bijkomend voordeel, dat als je het goed doet, je nog een paar uur een brandend gevoel in je buik houdt, waardoor je het idee hebt de dag goed begonnen te zijn. En dat motiveert me gelijk bij mijn dieet, maar zie ook de andere dingen positiever in!
Succes!