Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Ik ben een man van 43 en weeg 130 kg. Veel te veel en ik krijg echt gezondheidsklachten, waaronder regelmatige jicht. Buiten adem ben ik al als ik één trap oploop. Ik heb een zittend beroep.
Tot mijn 30e zat ik rond de 95 kg. Daarna ging het snel en werd ik in de loop van de jaren zwaarder. Dat heeft veel te maken met eten : ik ben toen getrouwd en we aten er vrolijk op los. Nu doe ik dat niet meer, maar ik blijf even zwaar.
Het vet zit bij mij uitsluitend aan de voorzijde, aan mn buik en iets hoger op mn borst.
Niet op armen/benen of gezicht.
Wat is nu de beste start om gewicht te gaan verliezen ?

Hallo Andre,
Je zegt zelf dat je al goed let op wat je eet, dit is natuurlijk erg belangrijk en zul je moeten proberen vol te houden. Daarnaast kun je gaan proberen een beetje te gaan sporten. Begin bijvoorbeeld met wandelen of nordic walking en probeer langzaam de afstand en de duur op te voeren. Stijgt je conditie dan kun je bijv. op een gegeven moment gaan hardlopen of zwemmen of welke sport je maar wilt. Afvallen zonder te sporten kan maar is heel moeilijk.
Wat eten betreft, probeer met kleine aanpassingen je calorie inname te laten dalen, maar ga niet te weinig eten en zeker niet aan een dieet beginnen. Wat je bijvoorbeeld direct kunt doen is geen frisdrank en vruchtensappen uit pak meer te drinken, dat scheelt direct al een hoop calorieen. Hetzelfde geldt voor bier.
Ik zou ook even een bezoekje aan je huisarts brengen en hem voorleggen dat je wil afvallen, misschien kan hij/zij je op weg helpen.
Op onze gezonder eten en leven pagina vind je dingen die je direct kan veranderen om gezonder te leven en dus gewicht te verliezen.
Bekijk verder eens:
Afvaltips
Onze Sport pagina
10 kilo afvallen

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Maak het alleen niet gelijk te zwaar voor jezelf, anders hou je het lijnen waarschijnlijk niet lang vol.
Neem wel gewoon tussendoortjes, maar dan met zo min mogelijk calorieen (zoals kop boulon, groete fruit enz.) Je zult als snel merken dat je ook een betere conditie krijgt. als je tijd over hebt in de week kan je gaan hardlopen, en drink veel water en zo min mogelijk frisdrank.
maar, een biertje in het weekend mag natuurlijk best!
veel succes met het afvallen!!

Hallo Andre, ben benieuwd of het je inmiddels al lukt om gewicht te verliezen. Je kunt al zoveel 'verbeteringen' toepassen in je levensstijl. Dan voelt het niet meteen als een heftig dieet en kun jij en je lichaam er alvast aan wennen. Het is vooral die mindset die zo belangrijk en zo moeilijk is. Zoals: stress verminderen, gezonde klant-en klaar maaltijden en afhaalmaaltijden, voldoende nachtrust, meerder eetmomenten en meer beweging.
En niet te vergeten: flinke dosis doorzettingsvermogen :0
Succes Andre!
groetjes, Marion

MarionB schreef:
Hallo Andre, ben benieuwd of het je inmiddels al lukt om gewicht te verliezen. Je kunt al zoveel 'verbeteringen' toepassen in je levensstijl. Dan voelt het niet meteen als een heftig dieet en kun jij en je lichaam er alvast aan wennen. Het is vooral die mindset die zo belangrijk en zo moeilijk is. Zoals: stress verminderen, gezonde klant-en klaar maaltijden en afhaalmaaltijden, voldoende nachtrust, meerder eetmomenten en meer beweging.
En niet te vergeten: flinke dosis doorzettingsvermogen :0
Succes Andre!
groetjes, Marion
Oja, vergeten te melden: Skip de koolhydraten! Echt waar, hoe minder koolhydraten, hoe beter. Dat ga je echt merken aan je lichaam. Wel even geduld hebben natuurlijk 

Hallo,
hierbij mijn tip en ervaring. In juni 2010 was ik er klaar mee, ik was 37 jaar en 130 kilo, ik kon m'n kinderen niet eens bijhouden. Ben naar de huisarts gegaan en deze heeft mij doorverwezen naar een fysiotherapeut en een dietist.
Bij de fysio sport ik 2 x per week onder begeleiding, echt een uitkomst!! Ten eerste een stok achter de deur ten tweede je bent met allemaal gelijkgestemden dus niks geen schaamte. De dietist heeft een eenvoudig programma opgezet. Voor mij is dit alsvolgt:
ontbijt:
1 glas water
1 glas zuivel ( karnemelk )
2 boterhammen met light boter en light jam
Tussendoor om 11 uur twee stuks fruit
Lunch
1 glas zuivel
4 boterhammen met bijv milner/rookvlees/ham oid
Tussendoor om 16.00uur twee stuks fruit
Diner
Groente onbeperkt
Aardappellen 3 stuks of rijst oid
klein stukje vlees 100 gram
tussendoor om 20.00uur
1 glas zuivel
daartussen in nog 2 liter water e voila........
deze combi heeft er voor bij mij voor gezorgd dat ik nu een half jaar later ruim 20 kilo ben afgevallen en ik ga nog steeds door. Ik sport nu zelfs 3 x per week. In mei loop ik zelfs 10km tijdens de enschede marathon.
Waar een wil is is een weg! Als je een keer de mist in gaat is niet erg, maar herpak jezelf.
Eén nadeel, namelijk een hele nieuwe garderobe aanschaffen......
Laatst bewerkt door Marcel (06-01-2011 14:22:46)

Wow Marcel!
Supergaaf om je verhaal te lezen. Fijn om te zien dat mensen die echt een besluit hebben genomen en bereid zijn hard te werken voor hun doel, ook daadwerkelijk fantastische resultaten boeken.
Ook mooi dat je je ervaringen nu kan delen om anderen te inspireren.
20 kg kwijt, kan je huid dat bijhouden?
Groet,
Tibor

Beste Andre!
Ik ben ook niet te jong en had veel overgewicht... 80 kilo bij 161cm... en ben ik nog vrouw! het voelde erg verschikkelijk! mijn man en ik begonnen paar weken geleden methode van asja tsachigova (voedingdiskundige), samen een boek gekregen van de vrienden ''slank&fit de succesformule''. we vechten al jaren met overgewicht maar dit is de eerste methode die ons echt geholpen heeft! ik ben al in 3 weken bijna 10 kilo kwijt en mijn man 11... zonder hongergevoel, gewoon drinken en eten en nog oud&nieuw feetje overleeft! paar keer waren we ook in de restaurant (wat normaal niet te doen was met dieet) en het ging uitstekend! de secret is de combinatie van je maaltijden. makkelijk toe te passen en lekker. en je krijg heel veel energie daardoor!
succes en ik hoor nog hoe gaat je afvallen 
grt,Rol

Probeer Het Mentale Dieet !
Snel afvallen zonder jo-jo effect
Werkt super en is heel goed vol te houden.
Even googelen en dan kom je het vanzelf tegen.
.

Beste Andre,
Ik weet niet of je inmiddels al op je streef gewicht bent gekomen maar misschien heb ik een goede tip voor je.
Ik ben een aantal weken geleden begonnen met een aflankkoffie van dr sense.
In de eerste instantie stond ik hier zelf vrij sceptisch tegenover.
Het geen wat de koffie doet is ervoor zorgen dat je honger gevoel minder word en je stofwisseling sneller gaat.
Na een tijdje twijfelen heb ik toch maar besloten er mee te beginnen.
En tegen al mijn verwachtingen in ben ik in drie en halve week al 2.5 kilo afgevallen.
Ook mijn honger gevoel is een stuk minder.
Succes met de strijd tegen de kilo's 
Grt Rosanne.

Andre,
Aangezien je redelijk wat overgewicht hebt is het beste om te gaan sporten. Door te sporten verbuik je meer calorien en bouw je spieren op.
Ga naar de sportschool en kijk of je daar kunt sporten met wat hulp.
Succes!

Je zegt zelf dat je al goed let op wat je eet, Longchamp Outlet
Karen Millen Outlet
Tiffany & Co Outlet
Longchamp Le Pliage Medium
louis vuitton For Women
dit is natuurlijk erg belangrijk en zul je moeten proberen vol te houden. Daarnaast kun je gaan proberen een beetje te gaan sporten.