Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

New reply

#1 04-11-2006 19:29:52

Life
Lid
Ranking

Te veel aan huid / slappe huid

Slappe huid voorkomen en bestrijden:

Antwoord op onderstaande vraag:

Voorkomen van teveel aan huid is eigenlijk vrij simpel: val niet te snel af. Als je geleidelijk wat kilo's verliest dan kan je huid zich makkelijker aanpassen aan de nieuwe vorm van je lichaam. Als je echter snel veel kilo's verliest dan zal je huid de vorm blijven houden die die voordat je afviel; gevolg slappe huidplooien! Als je langzaam afvalt is het vaak ook gemakkelijker om op het bereikte gewicht te blijven; minder kans op terugval en jojo effect. Daarnaast is sporten ook belangrijk, o.a. voor de doorbloeding en reiniging van de huid.

Wat te eten? (van de collega's van opdieet.nl)

Zorg dat je voldoende blijft eten en eet ook niet eenzijdig.
Collageenvezels lijden bij een gebrek aan koolhydraten en of eiwitten,
en vetten en water zijn nodig om de huid soepel te houden. Verder zijn vitamines en mineralen belangrijk. Zo is vitamine C noodzakelijk voor de opbouw van collageen en vitamine A laat je huid stralen. Bezuinig dus nooit op gezonde voeding. Daarentegen kun je snoep en snacks beter laten staan. Veel suiker vernietigt het collageen en snacks zie je in het lichaam terug als cellulitus. Wees ook matig met bewerkte voedingsmiddelen omdat deze vaak onnatuurlijke ingrediënten bevatten die je huid eveneens beschadigen.
Om diezelfde reden zijn crashdiëten ook niet zo gunstig, want bij snel gewichtsverlies komen er veel gifstoffen uit de vetcellen vrij.

Beste forum leden,

Ik ben één van de gelukkige die er in geslaagd is om op een natuurlijke wijze drastisch af te vallen.  Enkele jaren geleden ben ik door veel te sporten in een periode van minder dan 2 jaar van 115 kilo naar 70 gegaan , ondertussen 78 kg.

Dat dit 'drastisch afvallen' heet laat zich nog steeds merken aan mijn huid.  Ik ben nog maar 21 jaar en heb geen hangende of oude huid. Het probleem is enkel dat door mijn vermagering ik ,vooral rond de buikstreek, een teveel aan slappe huid heb.  Bij het zitten gaan werkt dit storend en ik word er langzamerhand helemaal wanhopig van.

Nu ben ik van mening dat een kleine (chirurgische) ingreep dit misschien wel kan verhelpen. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn op dit vlak ?

Ik ben reeds gaan informeren voor een buikwandplastie, maar de arts vertelde me dat mijn overschot aan huid niet van die aard is om zo'n ingreep uit te voeren.

Alvast bedankt,

Life

04-11-2006 19:29:52

Advertorial

#2 08-11-2006 21:29:43

Anke
gast
Ranking

Re: Te veel aan huid / slappe huid

Hoi,

Ik vraag me af of er bepaalde voedingsstoffen of iets dergelijks zijn die het teveel aan huid tegen kan gaan? Wat kan je tijdens het lijnen doen om de ontwikkeling van teveel aan huid tegen te gaan?

Het leek mij een beetje overbodig om er een nieuw topic over te openen dus vandaar deze vraag in dit topic.

Alvast bedankt!

#3 11-11-2006 12:26:18

Kiran
gast
Ranking

Re: Te veel aan huid / slappe huid

Life schreef:

Beste forum leden,

Ik ben één van de gelukkige die er in geslaagd is om op een natuurlijke wijze drastisch af te vallen.  Enkele jaren geleden ben ik door veel te sporten in een periode van minder dan 2 jaar van 115 kilo naar 70 gegaan , ondertussen 78 kg.

Dat dit 'drastisch afvallen' heet laat zich nog steeds merken aan mijn huid.  Ik ben nog maar 21 jaar en heb geen hangende of oude huid. Het probleem is enkel dat door mijn vermagering ik ,vooral rond de buikstreek, een teveel aan slappe huid heb.  Bij het zitten gaan werkt dit storend en ik word er langzamerhand helemaal wanhopig van.

Nu ben ik van mening dat een kleine (chirurgische) ingreep dit misschien wel kan verhelpen. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn op dit vlak ?

Ik ben reeds gaan informeren voor een buikwandplastie, maar de arts vertelde me dat mijn overschot aan huid niet van die aard is om zo'n ingreep uit te voeren.

Alvast bedankt,

Life

Hoi...

Graag wil ik met je in contact komen...Ik weeg nu 114 en wil dus ook naar de 70 kilo...Ik heb ook een hangende buik en ben ook bang dat dit erger gaat worden...Je kan me mailen...Hoop dat je me mailt...Groetjes...

Zie ook de pagina's van gezonder-afvallen.nl voor meer informatie over afvallen zonder dieet, gezond leven, voeding en sporten.
Actions