Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Ik ben Rowan en ben 18 jaar. Ik ben afgelopen januari naar een dietiste gegaan en ben toen in 3 maanden 10 kilo kwijt geraakt.
Ik had een beetje overgewicht. 86 woog ik en dat werd 76. Alleen nu blijf ik steeds hangen op 78/77 en ben er niet trots op.
IK wil telkens weer beginnen met afvallen en dat gaat ook goed tot ik rond een uurtje of 4/5 thuis kom dan ga ik snaaien! en ik baal ervan.
Ik heb een dikke buik en dikke boven benen. Iedereen zegt ook dat ik een mooie meid ben maar ik wil nog meer kwijt!
Kan iemand mij wat tips geven over hoe ik die vreetbui 's middags tegen kan gaan en hoe ik het beste mijn buik train?

Hoi Rowan.
Het probleem van je eetbuien 's middags komt waarschijnlijk omdat je voor die tijd te weinig eet. Kijk eens op deze pagina: Minder snoepen. Hier staan veel tips beschreven om eetbuien tegen te gaan.
Om je tweede vraag te beantwoorden: het is niet mogelijk om specifiek op een plaats meer af te vallen dan op een andere, je zult dus net zo lang door moeten gaan met afvallen totdat ook de probleemgebieden dunner worden. Wel zijn er mogelijkheden om je buik wat strakker te maken door oefeningen, die kun je vinden op de pagina buikvet verliezen.
Succes!

Hallo rowan, Ja,ja het lijkt altijd wel een strijd te zijn. Als je iedere dag om 1600 uur een snaalmoment hebt is waarschijnlijk jouw bloedsuikerspiegel door de basisgrens gezakt en krijg je ontembare trek. Dat kun je voorkomen door iedere 2 uur iets te eten. Dus na de lunch weer 2 uur later iets eten. Het maakt wel uit WAT je dan eet. Liever geen koolhydraten omdat dan de insuline als een gek omhoog schiet en de bloedsuikerspiegel "op hol" slaat waardoor je niet te houden bent. Neem een appel én een knackebroodje met magere smeerkaas. dan heb je zoet en zout en blijft alles in balans. Neem er een groot glas water bij en dan hou je het wel uit tot de avondmaaltijd. Succes!

Zie ook onze afvaltips en vet verbranden op je billen en benen.

Beste Rowan en anderen met buik en benen,
Buikvet is erg hardnekkig en bovendien gevaarlijk. Vooral voor vrouwen kan het lastig zijn om vet kwijt te raken op die plekken waar juist al het vet wordt opgeslagen.
Veel succes