Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Hallo allemaal, mijn naam is Hans. Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb al veel interessante topics gelezen, maar ik wilde er toch ook graag zelf een starten. Ik heb een andere kijk gekregen op het fenomeen overgewicht en ik wil die graag met jullie delen. Geen idee hoe het zal vallen, maar daar kom ik snel genoeg achter
Diëten, Lijnen, Afvallen
En wat echt nodig is om slank te worden en te blijven.
Hoeveel diëten hebben we wel niet voorbij zien komen de afgelopen jaren. Zo hebben de meesten van de afvallers en lijners weleens gehoord van het Atkins dieet, het South Beach dieet, zijn we bekend met de term “Sonja Bakkeren” en hebben we toegang tot medicatie die het lijnen zou bevorderen.
Wat vormt nu de basis voor al deze diëten? We kennen Caloriearme diëten, Eiwitrijk en koolhydraatarm, vetrijk en koolhydraatarm, koolhydraatrijk en vetarm, kortom eigenlijk elke combinatie van macrovoedingsstoffen komt wel een keer voor. En allemaal lijken deze diëten tot op zekere hoogte te werken. Waar zit dan de waarheid in? Op welke basis val je nu af en als je afgevallen bent, hoe blijf je dan slank?
Het antwoord is, wat mij betreft, verassend simpel. Bij alle dieten wordt vet gezien als het PROBLEEM, maar de waarheid is dat vet juist de OPLOSSING is. Het vet beschermt ons, zonder het vet zouden wij het niet overleven. Zo, dat is wel even andere koek!
WEES BLIJ MET HET VET DAT U HEEFT!
Het echte probleem, waar vet dus de oplossing voor is, is de VERZURING van de vloeistoffen in ons lichaam. ZUUR MAAKT DIK EN VET BESCHERMT!
Een van de mechanismen waarmee het lichaam ons tegen deze verzuring beschermt is het gebruiken van onverzadigde vetten om protonen, dat zijn zuren, te absorberen waardoor verzadigde vetten ontstaan die in ons lichaam worden opgeslagen.
http://www.youtube.com/watch?v=Jn-oobKdTE4
Vetverlies zorgt niet voor een gezond lichaam. Het is
andersom. Een gezond lichaam zorgt voor vetsverlies en gezond lichaam is een ontzuurd lichaam.
Meer informatie over het alkaliseren / ontzuren van het lichaam is te vinden op www.begrijpjelijfenvoeljegoed.nl
Onder het kopje "Uitleg Zuur-Base balans" heb ik een pdf-je klaarstaan die de lading dekt. Wellicht dat jullie het interessant vinden
Met vriendelijke groet,
Hans