Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

New reply

#1 19-07-2011 20:32:17

Maartentr
Lid
Ranking

Help!

Hallo Forum, Ik kamp al een jaar of zeven met teveel buikvet, waarvoor ik mij schaam en dus mijn buik geregeld moet inhouden, Ik ga nu twee of drie keer per week naar de sportschool en val soms wat af (max. 2 kilo), maar mijn dilemma is: 'Ik wil slanker en gespierder worden, ik wil vet verliezen, maar geen spiermassa, hoe pak ik dit aan?' Ik heb al een paar engelse video's gezien, maar daar snap ik helemaal niets van.......

Help!

19-07-2011 20:32:17

Advertorial

#2 20-07-2011 10:16:48

Gezonder-afvallen.nl
Administrator
RankingRankingRankingRanking

Re: Help!

Hey Maarten,

De truc is om meer te gaan bewegen en beter te eten: probeer meer eiwitten en meer voedingsvezels en minder suikers en vetten via je voeding tot je te nemen. Eiwitten zijn bouwstenen voor spieren en dus belangrijk als je geen spierweefsel wil verliezen. Ga in elk geval niet een dieet volgen, dan verlies je vrijwel zeker naast vet ook spieren.

Zie ook de volgende pagina's:

Eiwitrijke voeding
Tips om meer te bewegen

Succes!

#3 13-02-2012 12:58:04

romeo
Lid
Ranking

Hallo Maarten,

Ik adviseer je een plan op te stellen dat er voor zorgt dat je de juiste balans vind tussen je voeding en je beweging. Naar mijn mening is jouw koolhydraatgehalte hoog en jouw eiwitgehalte laag. Hou rekening met wat je eet en drinkt. Nuttig gezonde voeding, dan heeft het geen negatieve effecten op je afslankproces en je doel om spieren te kweken. Succes met afvallen!

#4 13-02-2012 20:21:02

Marco
Lid
Ranking

Beste Maarten,

Misschien heb je hier wat aan

www.fonteine.com

Ik ben nu 2 weken omgeschakeld. Ik heb net als jij een buikje en die begint nu al te minderen.
Het is heel omstreden en wijkt denk ik af van al je ideeën over voeding.
Maar het gaat uit van de basis, puur natuur.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Marco

#5 18-02-2012 19:17:31

jolanda86
Lid
Ranking

je zou een calorie arm dieet kunnen volgen alleen moet je dan wel krachtoeveningen gaan doen om geen spiermassa te verliezen

#6 28-03-2012 21:10:45

JokeB
Lid
Ranking

Zoals hierboven gezegt moet je inderdaad eiwitten eten om geen spiermassa te verliezen. Hier is een hele eenvoudige rekensom voor.
Een dieet volgen om af te vallen kan altijd, maar laat je hierin goed begeleiden en let erop dat degene die jou begeleidt een persoonlijk plan voor je maakt.
Iemand die 100 kg weegt en naar de 90 kg wil heeft een ander plan nodig dan iemand die van de 70 naar de 60 wil. Elk lichaam heeft zijn eigen behoefte.

Dus let altijd heel goed op de eiwit inname en ook op de grote van de porties. Ons lichaam kan ongeveer 25 tot  30 gram eiwit per portie aan en heeft dan ongeveer 2 uur nodig om dit te verwerken. Als je een groter portie neemt, je eet bijvoorbeeld 200 gram vlees in 1 keer, dan is dit al teveel. Het teveel wordt dan alsnog opgeslagen als lichaamsvet.
Zorg dus ook voor een goede verdeling, 5 tot 6 kleine maaltijden per dag.

succes Joke

#7 31-03-2012 20:35:22

Maarten,

Als man heb je het geluk dat je snel spiermassa kunt trainen. Ik zou je adviseren om in de sportschool aan te geven dat je spiermassa wilt opbouwen. De trainer kan dan een schema voor je maken waarmee je dat met hard trainen kunt realiseren. Als je meer spiermassa hebt en flink traint zul je ook afvallen!

Succes!

Zie ook de pagina's van gezonder-afvallen.nl voor meer informatie over afvallen zonder dieet, gezond leven, voeding en sporten.
Actions