Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

New reply

#1 02-01-2012 23:56:30

Snel afvallen gevaarlijk?

Ik zie dat dit forum niet heel actief is, maar ik probeer het toch.

Een vriendin van mij is met één of andere snel afvallen dieet begonnen. Ze is net als ik 37 jaar en niet echt te dik, maar ze wil snel 10 kilo kwijt.

Dat wil ik eigenlijk ook wel, maar ik ben toch een beetje bang dat snel afvallen niet zo gezond voor je lijf is. En hoe groot is de kans dat die 10 kilo er binnen no time weer aanvliegen.

Heeft iemand zelf ervaring met dit soort super snel dieetdingen? Werkt het en blijven de kilo's echt weg?

Grtjs,
Saskia

02-01-2012 23:56:30

Advertorial

#2 03-01-2012 15:24:50

Gezonder-afvallen.nl
Administrator
RankingRankingRankingRanking

Re: Snel afvallen gevaarlijk?

Het komt slechts zeer zelden voor dat mensen blijvend gewicht verliezen door een crash dieet te volgen. Dit is op zich ook niet zo verwonderlijk; een crashdieet kun je lichamelijk en mentaal slechts een tijdje volhouden en omdat de meeste mensen na de dieet-periode weer gewoon gaan eten, komt het gewicht er na verloop van tijd weer bij. Je lichaam onthouden van noodzakelijke voedingsstoffen is daarnaast uiteraard altijd ongezond!

Om blijvend af te vallen zul je voorgoed je eetpatroon moeten veranderen, je verliest dan weliswaar meestal maar langzaam gewicht, maar je weet dan wel zeker dat het gewicht er niet na verloop van tijd weer aankomt. De enige reden die ik zou kunnen verzinnen om een crashdieet te volgen is omdat je perse op korte termijn in vorm moet zijn. Ik zou echter nooit iemand aanraden om een crashdieet te volgen.

#3 04-01-2012 20:25:51

Hallo Administrator,

Dank je voor je uitgebreide reactie.

Het gaat over het mentale dieetplan. Is dit een crashdieet? Ik lees er beste veel positieve reacties over.

Grtjs,
Saskia

#4 08-01-2012 14:08:00

Gezonder-afvallen.nl
Administrator
RankingRankingRankingRanking

Ik ken het mentale dieetplan niet qua inhoud, maar zie het wel veel langskomen. Nog wat informatie over het gevaar van lijnen lijnen is gevaarlijk

#5 19-01-2012 18:17:54

dammert
Lid
Ranking

Hey,

Ik wil hier even op aanvullen dat crashdieten op de lange termijn niet werken. Je kunt beter een gezondere levensstijl/voedingspatroon en meer aan lichaamsbeweging gaan doen.

Misschien als je binnen nu en een week een jurk aan wilt helpt het, maar die kilo's komen er over het algemeen toch weer aan.

#6 19-03-2012 22:44:31

Als je snel wilt afvallen zul je heel weinig moeten eten. Dat is denk ik het gevaar van snel afvallen. Je eet zo weinig dat je lichaam ervan schrikt en actie onderneemt om met minder vooruit te kunnen. Gezond afvallen is veel verstandiger.

Zie ook de pagina's van gezonder-afvallen.nl voor meer informatie over afvallen zonder dieet, gezond leven, voeding en sporten.
Actions